HTML

mivagyunkazarabok

Vidéki buszon utazva egyszer odajött hozzám egy idős bácsi. -Maga micsoda, hogy ilyen kendőt visel?- kérdezte. -Muszlim. -Micsoda? -Muszlim. -Nem értem. -Iszlám hívő. -Az micsoda? -Arab. Na így lettem én seperc alatt arab. Ez a blog viszont nem rólam szól, hanem az igazi arabokról.

Címkék

#jan25 (9) #nov18 (6) ajánló (2) al ahly (1) arab (22) arab étel (3) arab férj (1) arab irodalom (1) arab konyha (6) arab recept (3) arab tavasz (12) ayman abd el aziz nour (1) beduin (1) blog (2) blokád (1) borsó (1) boutros ghali (1) brit megszállás (1) bulgur (1) bűnözés (1) burghul (1) bur said (1) búr szaíd (1) cairo (9) csicseriborsó (1) dahab (1) dtp (1) egészségügy (2) egyiptom (37) egyiptomi férj (1) egyiptomi forradalom (18) egyiptomi konyha (3) egyiptomi választások (3) egyiptom hangjai (3) egypt (7) elbaradei (1) életmód (7) élménybeszámoló (1) enrique iglesias (1) érdekes (1) észak afrika (18) étel (2) facebook (6) fattah (2) fb (4) fizetés (2) fokhagyma (1) fordítás (1) forradalom (16) főzés (4) gíza (9) graffiti (2) gyerek (4) gyerekkönyv (1) gyerekmunka (2) gyermekbénulás (1) házasság (1) humor (1) iszlámista (1) jade (1) kairó (19) káposzta (1) keizer (1) képek (11) kert (1) kertészet (1) kiállítás (1) kivégzés (2) konyha (4) könyv (1) könyvfesztivál (1) könyvkiadás (1) könyvkiadók (1) kopt (3) koseri (1) koshary (1) közel kelet (31) közérdekű (1) közlekedés (3) kriszta (1) külföld (20) külföldi (2) kultúra (1) kuszkusz (1) libanon (1) link (1) magyar (1) mamdouh (1) marhahús (1) marrokkói étel (1) megszállás (1) mindenki joga (1) mubarak (19) muszlim testvériség (2) növény (1) nusair (1) oltás (2) önbíráskodás (1) orman (1) oszlatás (7) paradicsom (1) park (1) petrezselyem (1) polio (2) port said (1) rádió (1) rania fouad (1) recept (4) recpet (1) rendőri brutalitás (8) retek (1) római kömény (1) saláta (2) sivatag (1) street art (3) szalafi (1) szavazás (2) szép (1) tabouleh (1) tabúla (1) tahrir (14) tantawy (8) tevék (1) történelem (2) tüntetés (14) utcai zavargás (10) vakcina (2) választások (1) vega (4) vegetáriánus (4) vérengzés (1) vicc (1) vörös tenger (1) young artists coalition (1) zamalek (3) zöldség (1) Címkefelhő

Friss topikok

  • Taaliba: Köszi a linket :) Közben rájöttem, hogy már követem az oldalt régebb óta, de valamiért nem adta ki... (2012.04.05. 13:12) Egyiptom nemzeti étele, a koseri
  • Taaliba: Ja, a képen a kés nem puszta illusztráció! Most a bejegyzés kedvéért vettem le a szekrény tetejérő... (2012.01.30. 20:17) Nem vagyok hős, avagy a nap, mikor a pokol rámlehelt.
  • Taaliba: @Nils Holgersonné: Bármikor nyugodtan kérdezz bármit, és ha tudok, válaszolok! Sőt, ha neked megfe... (2012.01.16. 16:26) Lájkoljatok fészbukon!
  • Taaliba: @f Szilvi: Ó, a kóla a másik szörnyűség :D azt sem ittam otthon, itt meg szinte minden nap. Csoda,... (2011.12.19. 10:35) Csipszendvics.
  • 8galiba: Jaj,nem vagy humorodnál?Ha az afrikaiak a paprikás krumplit a hortobágyi hídnak vélik,én kacagni f... (2011.12.17. 09:34) Egyiptomi fattah

majdnem minden, ami arab vagy majdnem arab

2012.02.27. 10:55 Taaliba

Egyiptom nemzeti étele, a koseri

Címkék: konyha egyiptom étel vega vegetáriánus recpet arab konyha koseri koshary arab étel arab recept

Az egyiptomi ételek többségét valamilyen változatban eszi szinte az egész arab világ, vagy legalább a térség lakói, de a koseri az valami más, koseri csak Egyiptomban van. Eredete ismeretlen, bár a férjem egyszer azt olvasta, hogy a koseri szó török eredetű, és keveréket jelent, Törökországban tudtommal nem esznek hasonlót. Más elméletek szerint az egyiptomi zsidók találták ki, (kóser- koseri) de ha így volna, akkor miért nem eszik a zsidók? A legvalószínűbb hogy indiai eredetű, és egy kedves ismerősöm már evett is ott hasonlót, de ez sem száz százalék. Ami biztos, hogy Egyiptomban viszont mindenhol megtalálható- ha az utcán az ember kiköp egy datolyamagot, az tuti egy koseriétterem előtt fog landolni. Eredetileg a szegények eledele, és a legolcsóbb főtt étlek közé tartozik, de mindenki eszi. A koserire specializált éttermekben különböző méretű adagok választhatóak, és körülbelül egy-egy font (kb 40 HUF) az adagok közti különbség, de egy átlagos helyen a legnagyobb adag sem kerül többe 7 fontnál (kb 250-280 HUF). Még így is van, aki nem engedheti meg magának, hogy ebből lakjon jól, ezért az olcsóbb, de laktató egyiptomi kenyérbe töltve, szendvicsként fogyasztja (persze van, aki azért eszi így, mert így szereti).

Vannak csillivilli koseriétermek, mint pl a Koshery el-Tahrir névre hallgató hálózat, de az átlagos koseriző egyszerű, szegényes, és faforgáccsal van felszórva a padlója a könnyebb tisztíthatóság kedvéért. Koserin kívűl ezeken a helyeken általában csak a csípős étel után hagyományosan fogyasztott tejes desszerteket lehet kapni. Na de mi is ez a koseri?

A koseri egy csípős, paradicsomos szósszal leöntött szénhidrátbomba, ami rizsből, tésztából, feketelencséből és csicseriborsóból áll, és fontos kiegészítője a pirított hagymacsík. Az éttermekben hatalmas kondérokban külön-külön állnak a hozzávalók, amit megvételkor fémtálba, vagy dobozba egymásra rétegeznek, és mellé külön kínálják a szószt.

FIGYELEM :) Ennek a receptnek a folytatása új helyre költözött. A folytatásért katt IDE

********************************************************************

Ha érdekelnek további képek, érdekességek, rövid bejegyzések arabos témában életről, vallásról, mvészetről, építészetről, ételekről és mindenről, ami eszembe jut, lájkold vagy tetszikeld az oldalt Facebookon itt: Mivagyunkazarabok

 

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mivagyunkazarabok.blog.hu/api/trackback/id/tr294213729

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

f Szilvi 2012.03.06. 11:25:06

Nemcsak szénhidrátbomba, hanem fehérjebomba is! És hab a tortán, hogy vega étel. :)

Taaliba 2012.03.06. 15:42:05

Bizony, gondoltam is rád, mikor írtam a receptet! Sőt a következő recept a fűszeres csicseriborsó lesz, a fénykép már meg is van hozzá!

cGergő 2012.04.01. 10:32:11

Köszönjük a receptet! Lassan 2 hónapja vagyok Kairóban és heti rendszerességgel eszünk Kosharit :) Miután hazatértem (még minimum 2 hónap addig) otthon mindenképpen kipróbáljuk a receptet :)

Taaliba Facebookon indítottam egy "Fedezzük Fel Egyiptomot" című oldalt, nem bánod, ha megosztom ott a blogod elérhetőségét?

Taaliba 2012.04.02. 11:20:02

Dehogy bánom, sőt nagyon örülök! Most rákerestem az oldalra, hogy lájkolhassam is, de nem találtam. Elkérhetem esetleg a linkjét? Nekem is van FB oldalam egyébként, ami nem csak Egyiptomról szól, és és itt elérhető: www.facebook.com/pages/Mivagyunkazarabok/321642414525054

Egyiptomban én is ritkán főzök koserit, mert könnyebb hozatni, de a házi egy picit más ízű (nem nagyon) mert hinyzik belőle az ipari jelleg (meg a piszok) :))

cGergő 2012.04.04. 10:49:04

Persze itt találod, meg az említett facebook oldalt:

www.facebook.com/Egyiptomi

Like-oltam a facebook oldaladat is ;) Postolom majd az elérhetőségét a blogodnak, csak egyszerre egy nap nem akarok több postot írni, hogy ne oszoljon meg a nézettség emiatt a 2 között :)

Taaliba 2012.04.05. 13:12:57

Köszi a linket :) Közben rájöttem, hogy már követem az oldalt régebb óta, de valamiért nem adta ki, amikor rákerestem. Van blogod is egyébként?
süti beállítások módosítása